Blogs

BrAM Magazine | Zomer 2024

Beleef de Willaerts Group aan het water

 

Met diverse horeca gelegenheden in de Drechtsteden weet de Willaerts Group vele gasten culinair te verrassen. Deze zomer duiken wij op de leukste terrassen aan het water; Kita, Le Barrage en Willaerts

Rijnmond | Zomer 2024

Deze ondernemers hebben oplossing voor overbelast stroomnetwerk

 

Dit verkopen aan een andere ondernemer op hetzelfde bedrijventerrein die in het weekend wél veel stroom verbruikt. “Dan hoeft diegene het niet uit het net te kopen en vereffenen we samen de overbelasting van het net.”

Entree Magazine | Zomer 2024

De zomer schreeuwt om een goede rosé. Gelukkig zit de kwaliteit van dit segment de laatste tijd flink in de lift.

Gelukkig is het niveau nu veel beter. Rosé – vooral die uit de Provence – is niet langer een slobberwijntje, maar een echte kwaliteitswijn”, aldus Van Dijl.

Quote | Voorjaar 2024

Bjorn van Dijl: ‘Toen ik Crazy Pianos kocht was ik miljonair, maar wel met een paar miljoen schuld’

 

Ooit wilde hij commando in het leger worden, uiteindelijk kwam hij in de horeca terecht. Na jaren buffelen in het nachtleven bij Crazy Pianos runt hij nu zes restaurants. Horecacommando Bjorn van Dijl over zijn eerste miljoen.

Papendrecht | Voorjaar 2024

Appeltaart of boterkoek: Wim de Leur in gesprek met Bjorn van Dijl

Deze maand is Bjorn van Dijl te gast, de man achter de Willaerts Group. Met restaurants in Papendrecht, Alblasserdam, Dordrecht en Hendrik-Ido-Ambacht is hij één van de grootste horecaondernemers in de regio. Ook hij gaat heel direct in op de vaak persoonlijke vragen van De Leur.

De Ondernemer | Voorjaar 2024

Horecaman Bjorn van Dijl: ‘Dit is hét jaar van de ondernemer’

Met zes restaurants in de regio Drechtsteden (er komen er nog meer) en een waslijst aan ervaring, van McDonald’s tot zaken in Miami en het roemruchte Crazy Piano’s in Scheveningen, is Bjorn van Dijl horecaondernemer in hart en nieren. Wat drijft hem al ruim dertig jaar, wat zijn de grote successen en de uitdagingen?

de Ondernemer | Voorjaar 2023

Van ‘dropout’ tot miljonair: hoe alles wat horecamagnaat Bjorn aanraakt verandert in goud

School? Niets voor hem. En dat was wederzijds. Horecamagnaat Bjorn van Dijl vond bovendien ‘alles stom’. Tot hij in militaire dienst commandotraining kreeg.

Entree magazine | Winter 2023

Entree Awards 2023: KITA in Hendrik-Ido-Ambacht wint Best New Dine & Drink Concept > 150 Guests

 

In de categorie Best New Dine & Drink Concept > 150 Guests is KITA in Hendrik-Ido-Ambacht uitgroepen tot winnaar. Het restaurant is van horecaondernemer Bjorn van Dijl en Barry van Wilgenburg. De jury: “Björn en Barry zetten een nieuwe standaard in de regio.” In dit artikel lees je het juryrapport.

PROEF! Hospitality | Voorjaar 2023

“Aandacht is de nieuwe luxe, je wilt als gast toch dat je een goede uitleg krijgt bij die bijzondere vis of dat mooie kaasplankje”

Wij zijn nooit geholpen door de bank, en dat was knap lastig in de beginjaren. Maar inmiddels is een enorm voordeel. Dat vastgoed is ook onze toekomst.

AD – December 2022

Dit gloednieuwe restaurant zou niet misstaan in Dubai of New York: ‘Ik ben er supertrots op’

Woensdag gaan de deuren van het Italiaanse restaurant al open en eind januari gaat restaurant Kita van start. ‘Ik laat me inspireren door de meest extravagante horeca in Londen en Dubai.’

Zegro | 2022

We hebben de taak om verwachtingen te overtreffen’

Het team dat ik om mij heen heb verzameld, bezit allemaal kwaliteiten die ik niet heb. Heel veel mensen denken dat ze zelf alles het beste kunnen, maar dat is niet zo. Als ik iemand in dienst neem die iets kan wat ik niet kan, dan zorg ik dat hij nog beter wordt, zodat we een sterk team bouwen

Misset | 2017

Bjorn van Dijl Meest Markante Horecaondernemer van Zuid-Holland-Zuid

Volgens het juryrapport is Bjorn van Dijl een gepassioneerde horecaondernemer die meerdere concepten succesvol heeft uitgerold.

Get in touch!

CONTACTGEGEVENS

Bjorn van Dijl (CEO)

Wilco Zwier (CFO)

Barry van Wilgenburg (Executive Chef/ Managing Partner)

Maikel Terlouw (Chefkok/ Eigenaar)

Tess van Gelderen (HR)

Zwaan Maas (Marketing & Communicatie)